👸🏼JURNAL HARIAN 10/4

assalamualaikum dan hai rakan2. saya sejujurnya rasa macam nak copy je jurnal2 sebelum ni. hehe. tapi takpe, saya takkan buat sebab rasa macam menipu diri sendiri. saya suka buat blog ni. cuma kalau nak bagi assignment macam blog semua ni, satu hari kena ada 100 jam. baru cukup. nak edit theme pun boleh ambilmasa dekat 6 jam. hehu. bukan apa, itu lah kebenarannya. dan saya sejujurnya rasa sangat mengantuk. dengan itu, saya nak share quotes.

saya rasa selama ni agak zalim sebab asyik share quotes tak pape je kan. jadi, hari ini saya nak share quotes yang islamik sikit. tapi, dah cakap pasal agama ni selalunya bukan quotes lah. selalunya keratan ayat daripada kalam allah. saya nak share 2 lah. hehe. sebab 1 macam sikit sangat kan? :/

:)

hmm. kan? relatable? kita jadi sedih sebab kita dah seronok sangat. bila kita seronok sangat, mesti lupa allah kan? kan??? kita manusia biasa, tiada yang sempurna, semua pendosa, pelupa kepada pencipta, tanpa dia, siapa kita? jadi bila kita sedih jangan lah buat perkara yang bodoh ye :) kau tahu maksud aku.

pastu kalau kita depressed tu sebab ye ah, kita cam tak tahu nak cakap macam mana. faham kan maksud quotes tu? sebab quotes to boleh relate dengan diri sendiri. kan? kita tertekan sebab semua aasyik nak ikut kepala sendiri. semua dia je yang betul, orang lain semua salah :)

comfort is remembering allah is always there. haah. betul. kita takkan risau kalau kita ingat yang allah itu sentiasa bersama dengan kita, tidak kira jika kita ni pendosa abadi sekali pun sebab allah sayang hamba2nya. walaupun hambanya macam apa je haih. ish3...

okay. saya mintak maaf tapi saya dah mengantuk sangat dah ni. 1 je eh. hehehehehehe. maaf. bye2 🍕

sekian,
exoexo,
erein🍭



Comments

Popular Posts