😀JURNAL HARIAN 1/4

Assalamualaikum dan hai. hari ini hari sabtu bersamaan dengan 1/4. hari ni saya sihat sahaja alhamdulillah. saya nak cakap pasal pendapat saya tentang rakan ;)

hmm. rakan eh. rakan ni ramai sebenarnya. tapi yang susah nak cari adalah sahabat.

sebenarnya kan, saya rasa saya ni macam orang tumpangan. tak tahu lah. maaflah kalau ada yang terasa kalau saya cakap macam ni tapi itulah apa yang saya rasa. saya rasa orang akan kawan dengan saya bila mereka tiada kawan. :)

contohnya lah en. saya a. saya ni boleh kata berkawan rapat dengan b. tapi saya ni jenis macam selenga, bila orang cakap tak reti bagi respon, sorry b😞. saya memang macam ni. saya harap sangat saya boleh ubah diri saya. hmmm. tapi saya jadi macam tu adalah disebabkan persekitaran saya jugak :) haha

ok. sekarang, b ni ada c. c ni rapat dengan dia. diorang kenal dekat satu tempat ni. rahsia ah. tapi macam 1 tahun sebelum lagi. and kadang-kadang b ni akan tinggalkan saya kalau dia jumpa c. saya sedih tau sebenarnya. tapi saya buat tak kesah dan saya memang akan selalu cakap saya tak kesah sebab saya taknak b dengan c renggang sebab saya. dan saya taknak b marah sebab perangai saya macam tah pape je. sorry sangat2. sebab tu kadang-kadang saya badmood dan saya cakap saya ok je ha ha. saya taknak korang renggang. saya takde sape-sape. kalau b takde c pun, akan ade d e dan sebagainya.

saya juga boleh dikatakan rapat dengan seorang m. m ni sangat lawa. tapi saya berkawan dengan dia bukan sebab dia lawa, tapi sebab saya sangat selesa dengan m. tapi ada seorang perempuan ni, dia memang tak boleh tengok saya rapat dengan sesiapa rasanya. ok sebelum tu, saya jumpa m ni dari ppcs lagi. walaupun kami hanya berbalas senyuman sahaja, itu cukup untuk mengikat hubungan persahabatan kami. pastu masuk kolej pun kami macam rapat ah. tapi dia ada macam best friends dia kat kelas dia. tapi saya tak kesah pun :) sebab dia nampak happy jadi saya pun tak kesah lah :) tapi ada sorang ni tiba-tiba dia rapat dengan m ") sampai saya dah macam give up. saya sayang m ni sebenarnya ") tapi sebab s ni, saya macam okay. saya undurkan diri. tapi kami still lagi kawan :) dia pakwe saya. haha. yang pasal pakwe ni lak sebok je dia tu haha. jlnplkplktgn. dnmpksgttksls. ish3. mohon tabah m. kalau kau lagi sayang si s tu takpe ah. haha.

ok. sampai sini sahaja coretan saya.
assalamualaikum.
bye :)

Comments

Popular Posts