😬JURNAL HARIAN 2/4

assalamualaikum dan hai. hari ini hari ahad bersamaan dengan 2/4. saya puasa lagi hari ini hehe. saya bukannya apa, saya malas nak turun dm. hehe. so baik puasa kan XD.

okay disebabkan hari ni mereput sahaja, jom kita rujuk satu benda untuk dijadikan bahan. kejap ehh  saya fikir. slash/ cari. hehehehehe.

ok. saya mintak maaf lah sekali lagi cikgu mior tapi wifi ni sumpah macam wow. "laju" betul. senang nak upload sumber-sumber menarik ni. tekan-tekan tak keluar apa-apa pun. nais. dah lah banyak lagi jurnal yang lama-lama tu tak buat. pastu kerja lain lagi. pastu cakap tak buat kerja lah apa lah. HOWWWWWW???? tahu tak penat lah macam ni. cikgu dah la bagi deadline jumaat ni.

cikgu, penatlah cikgu. saya selalu buat kerja cikgu on time, bukan kerja cikgu je, kerja semua cikgu saya buat on tiime. orang lain ada je yang buat lambat, cincai, halai balai. asal diorang lagi pandai? saya penat lah cikgu. i burned the midnight oil for absolutely nothing. cikgu, kalau bunuh diri tak berdosa, dah lama dah. tapi tu lah. serius penat tak tipu. kadang-kadang saya rasa macam nak menangis je.

hmm. orang lain yang tak solat boleh je dapat cemerlang. how? kenapa. dekat mana lagi kurang saya. saya dah penatlah. orang lain takde pun nangis-nangis lepas solat sebab apa-apa je lah. orang lain takde pun nangis sebelum exam. orang lain takde pun nangis sebelum tidur. orang lain tak nangis pun dalam toilet.

sahabat, kalau aku ni teruk, bantu dan pimpin lah aku jadi manusia yang lagi baik. bukannya setakat nak complain pasal aku. aku ingat lagi seorang sahabat ni pernah hantar satu surat tu. bentuk tiga segi :) tajam sungguh. saya tak tahu apa yang dia fikirkan selama ni tapi takpe lah. saya reda. dunia.

sejujurnya, ni lah apa yang saya rasa dalam hati saya :)
terima kasih sebab sudi membaca.
terima kasih.

:)


Comments

Popular Posts