😇JURNAL HARIAN 15/2

Hai. assalamualaikum rakan-rakan. hari ni ade hari kerjaya sebenarnya. hari kerjaya tu kan, sejujurnya saya cakap dari hati, tak mcm apa yang saya bayangkan. at all. sangat membosankan.

tapi saya rasa waktu hari kerjaya tu yang paling menarik adalah jualan makanan. sumpahhhh lapar gilaa. tak tipu. rasa mcm nak menangis pun ade tau. tapi duit saya dah nak habis. so kita kenalah berjimat cermat agar sentiasa selamat. saya beli murtabak maggie 2. sebab satu baru seringgit setengah. sedap gilaa tak tipu. pastu saya beli meatball sufi. share dengan farah. sebab benda tu cam mahal (agak ah).

selain itu, saya juga dapat mencuci mata melihat budak-budak sekolah lain. ade sorang tu kan, muka dia mcm house capt sapphire tahun lepas. gulung. kenal en? gila tak kenal. femes do dia tu. rakyat2 kpp tahu lah en kenapa dia femes. tapi dia extra hensem sebab muka dia campuq dengan muka idola saya. perfect do dia tu. tapi itu ah, dia pendek je. insyaallah paras telinga saya je.

tapi, dalam banyak-banyak perkara yang berlaku pada 15/2 yang paling istimewa adalah 14 tahun lepas. waktu tu 2003. ade sorang budak ni lahir. nama dia adib. adib ni kan rakan2, comel gila. pendek, bulat lak tu. macam kuda katik pun ada.

ok mari kita story mory pasal adib. adib ni saya boleh kata macam guy best friend lah bagi saya. serius mamat ni baik gila. tapi dia ni pelik sikit ah. tahun lepas dia suka betul merajuk. kalah tau perempuan period. saya ingat lagi, dulu dia slalu kena bash dalam kelas. kalau dia baru cakap satu patah perkataan, semua orang suruh dia senyap. waktu tu saya macam kesian jugak lah dekat adib ni.

pastu, ade sekali tu, dia hantar ws dekat saya serius panjang gila. adalah dia membebel itu ini itu ini. waktu tu saya blank space tau. saya macam ohh okay hmm hmm .-. saya kesian dekat adib ni. huhu. dah lah comel. adib, walau apa-apa pun jadi, kau ade kawan-kawan kau. maafkan aku kalau selama ni aku pernah buat kau terasa hati, ejek-ejek kau ke apa ke. aku memang macam tu, sebenarnya makin pelik perangai aku, makin aku selesa dengan orang tu.

adib, kau ni manusia yang special. kau jangan anggap diri kau ni asye2 je. aku sebagai member kau, aku akan support kau (benda betul je ah), aku tak tahu nak cakap ape lagi pasal kau dib. aku cuma nak bagitahu kau yang aku sayang sangat dekat kau (sebagai member ye dib).

doa aku untuk kau adalah semoga kau cepat tinggi, kau tak bulat sangat, semoga jerawat kau semua pupus, semoga kau hensem, semoga ada peminat daripada adik-adik f1, semoga allah panjangkan umur kau, murahkan rezeki, sentiasa ada dalam lindungan allah. stay strong dib. hidup memang tak adil :)

again, happy birthday dibun
dream big and have a wonderful day :)
XOXO,
erein.

HAPPY 14TH DIBUN :),

Comments

Popular Posts